بیشتر شدن ظرفیت تولید کالای مصرفی و نظارت همزمان و فعالانه بر محصول های تولیدی، اولین عامل برای به کارگیری دستگاه سورتینگ در صنایع مصرفی و غذایی است. نگرانی روز افزون درباره سلامت و کیفیت مواد غذایی در جامعه امروز، محرک اصلی در بازار سورتر است. یکی از سورترهای پرکاربرد، سورتر حبوبات با قابلیت سورت انواع دانه‌ ها است.

سورتر حبوبات:

سورتر حبوبات؛ یک دستگاه هوشمند است که برای جدا کردن ناخالصی‌ها و ضایعات در صنعت حبوبات استفاده میشود. یکی از انواع این سورترها کالرسورتر حبوبات است که مبنی بر تشخیص اختلاف رنگ در محصولات مختلف دسته حبوبات است.

برای مثال با قرار گرفتن دو دوربین روی هر کانال از دستگاه سورتر، حبوبات هنگام ریزش از دو طرف، اسکن می شوند. سپس توسط هوش مصنوعی ، موارد نامطلوب آن شناسایی می شود. در قدم بعدی به کمک شلیک کننده های بادی که به آن اجکتور می گویند، ناخالصی از راه اصلی خارج می شود. این روند سورت و مرتب سازی دانه های محصول بر پایه رنگ و سایز آن سورتینگ حبوبات نامیده می شود

انواع لوبیا، عدس، سویا، دانه های قهوه، دانه های کاکائو، ماش و نخود از جمله حبوبات پرکاربردی هستند که با این دستگاه قابلیت سورت شدن دارند.

کالرسورتر چند منظوره محصولی پیشرفته است که با استفاده از سیستم هوش مصنوعی برای سورت حبوبات، لوبیاها و سایر محصولات ارائه شده است.

مزایای استفاده از سورتر حبوبات:

شرکت پندتوزین هم خط کامل بوجاری حبوبات و هم کالرسورترهای دقیق حبوبات را عرضه می کند. تفاوت این دو که رتبه های اول و دوم در بین تجهیزات مرتب سازی و حذف ناخالصی ها را دارند، در سورت ناخالصی های متفاوت با کیفیت و کمیت متفاوت است. برای مثال بوجاری قدرت تشخیص ناخالصی و کپک زدگی را ندارد و صرفا بر اساس ویبراسیون و فشار مکش هوا دانه ها را تفکیک می کند. سورتر حبوبات بیشترین میزان تشخیص و حذف ناخالصی ها و موارد نامطلوب مثل دانه سیاه شده و کپک زده را در اختیار دارد.

انواع دستگاه سورتینگ حبوبات:

سورتر لوبیا، سورتر نخود، سورتر عدس، سورتر قهوه و سویا جزو سورترهای پراستفاده در رده سورتر حبوبات هستند. بعضی از شرکت های تولید کننده سورتر که مجهز به فناوری سطح اول جهانی هستند قدرت تولید سورتری را دارند که توانایی سورت و تفکیک انواع مختلف حبوبات را دارد و کافی است تنظیمات لازم روی دستگاه صورت بگیرد.

سورتینگ لوبیا:

چه محصول شما لوبیا ساده باشد یا چیتی، لوبیای سفید باشد یا قرمز، لوبیای پهن باشد یا سیاه، بلانچ شده باشد یا منجمد باز شده، یک سورتر لوبیا آن را بر پایه تغییر رنگ، شکل و اندازه سورت می کند.

در روند سورت لوبیا مواد های خارجی مثل کاه و تکه‌های ساقه، بقایای حشرات و جانوران و مواد خارجی دیگر مانند پلاستیک، سنگ و شیشه شناسایی و حذف می شود و محصول نهایی با درجه‌بندی کیفی بالا عرضه خواهد شد.

سورتر هوشمند با کاربری و عملکرد آسان که تنها در آن فشار دادن یک دکمه برای سورت و مرتب سازی لازم است، روشی مدرن برای افزایش کیفیت محصول و سهولت در فرآوری آن است.

سورتینگ نخود:

زمانی که از ماشین آلات سورتینگ و سورتر نخود تولید کمپانی میر استفاده می کنید، خواهید دید که محصول شما با بالاترین کیفیت به دست مصرف کننده می رسد. سورتر نخود که جزو سورترهای پر استفاده در میان حبوبات محسوب می شود برای روند تفکیک موارد نامطلوب و مرتب سازی محصول نخود و نخود فرنگی طراحی شده‌ است.

در سورترهای دارای فناوری درجه اول جهانی، نوار نقاله به صورت سفارشی برای عمل سورت نخود طراحی و ساخته شده و می تواند برای تغذیه، انتقال، جمع آوری، آبگیری، توزیع، درجه بندی، اندازه گیری و یا انجام چندین عملکرد به طور همزمان مورد استفاده قرارگیرد.

جدیدترین روش برای فرآوری و سورت نخود و سورت نخود فرنگی، دارای پاک کننده هوایی Hi-Flo است. طراحی ساده و کارآمد آن کنترل دقیقی را فراهم می کند و از این رو از فشار منفی هوا برای حذف ضایعات و موارد نامطلوب استفاده می کند. از این طریق محصول نهایی و خروجی سورتر نخود؛ تمیزتر، فاقد برگ، ساقه، کاه یا سایر زباله های سبک است.

کالر سورتر عدس:

دستگاه سورتینگ عدس برای دستیابی به کارکرد بالاتر، ارائه کیفیت ثابت در محصول نهایی و حفظ استانداردهای ایمنی مواد غذایی، یک ارمان مفید خواهد بود. کالرسورتر عدس؛ رنگ، اشکال و مواد خارجی ناخواسته را تشخیص داده و به کیفیت سورتینگ می افزاید.

همچنین سورترهای اپتیکی یا نوری هم وجود دارند که می‌توانند عدس‌های کامل را از عدسهای شکافته‌ و نیم‌دانه ها جدا کنند، و یا عدس‌های دارای پوسته را از عدس های بدون پوسته تشخیص دهند.

کالر سورتر سویا:

سورتینگ سویا طیف گسترده ای از انواع محصولات زراعی، مانند دانه های روغنی مثل سویا را بر اساس شکل و رنگ و مواد آن مرتب می کنند. آن ها رنگ های ناخواسته، عیب های دانه و بذر، دانه های پوسیده و آفات زده و همچنین مواد خارجی را تشخیص می دهند. این کار برای زمانی که از محصول سویا برای مصرف های خوراکی و یا تولید بذر استفاده می شود بسیار حائز اهمیت است.

کالر سورتر ماش:

ماش از نظر ظاهری و هم از نظر مصرف شباهت زیادی به محصول سویا دارد. بنابراین سورت این دو هم دارای مختصات شبیه به هم است.

نوسان سورتر ماش نسبت به سورتر سویا یکنواخت و فرکانسش بادوام است، وقتی که دستگاه سورتینگ ماش روشن می شود، دانه های ماش در قیف تحت تأثیر ویبراتور به صورت یکنواخت در لوله و کانال پخش می شود. در حالی که دانه های ماش در حال ریزش هستند، سیگنال دوربینها آنها را اسکن می کند. اگر دوربین‌ها ناخالصی‌هایی در ماش تشخیص دهند، اجکتور ماش معیوب را از رده خارج می کند.

کالر سورتر لپه:

بیشتر ویژگیهای سورتینگ لپه با دیگر حبوبات یکسان است. تفاوت کمی در تنظیمات دستگاه و متعلقات آن و ظرفیت سورت وجود دارد. به طوری که میزان نوسان و فرکانس سورت باید با وزن و اندازه محصول سازگاری داشته باشد، به گونه ای که ریزش مواد بتواند جریان آبشاری را تشکیل دهد که باعث همپوشانی مواد نشده و کاهش خطای انتخاب رنگ را در پی داشته باشد.

سورتر باقالی:

باقالی جزو دانه هایی است که مصرف خوراکی و گاه دارویی دارد و از این جهت سورت باقالی دارای اهمیت است. سورتر باقالی مشابه با سورتر های دیگر حبوبات بوده و از طریق مکانیزم تشخیص ناشی از اسکن دانه ها با دوربینهای دارای حساسیت بالا موارد معیوب و غیرمطلوب از محصول اصلی جدا و تفکیک می شود.

خرید سورتر حبوبات:

خرید دستگاه سورتینگ حبوبات یک سرمایه گذاری در بخش تولید و فرآوری است. دستگاه کالرسورتر حبوبات پندتوزین سری CG که توانایی سورت همه حبوبات از جمله لوبیا، لپه و ماش و همچنین غلات و حتی خشکبار را نیز دارد که انتخابی مطمئن و پرسود برای سورتینگ حبوبات می باشد.

برای خرید سورت حبوبات پندتوزین و یا دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

قیمت سورتر حبوبات:

قیمت دستگاه سورتر حبوبات با توجه به معیارهای مختلفی از جمله تجهیزات جانبی، گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه،  متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه لطفا با شماره    9328 300 0912 در ارتباط باشید!

کالر سورتر حبوبات meyer:

پلتفرم سورتینگ هوشمند و دیجیتال کمپانی meyer با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و فناوری حسگر نوآورانه، پیشرفته‌ترین سورتر نخود در بازار است.

کالرسورتر حبوبات میر، مجموعه کاملی از راه حل های ارتقای کیفیت سورتینگ را به شما عرضه می کند. سورتر حبوبات میر دانه های حبوبات را می تواند به شکل: لوبیای کپک زده، لوبیا خشک، سنگ، پوست شکسته و غیره، دسته بندی کند.

خرید سورتر حبوبات از شرکت پندتوزین:

 گروه صنعتی پندتوزین در عرصه ماشین آلات نوین در عرصه تولیدی، صنعتی و کشاورزی است. این شرکت نماینده انحصاری کمپانی میر که یکی از بهترین و مجهزترین شرکتهای جهان در عرصه سورتینگ است بوده و ضمن قراردادی اصولی و دقیق مسئولیت حمل، مشاوره جانمایی، نصب، راه اندازی و آموزش کاربران را بر عهده می گیرد.

علاوه بر خدمات پس از فروش که به دقت در قرارداد قید شده، پندتوزین ضمانت و پشتیبانی 24 ساعته داشته و تعویض قطعات یدکی و تأمین قطعات مصرفی را تضمین می نماید.

درباره pand

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *